Як маркетологи водять нас за ніс? Топ-3 хитрощів від Андрія Бабаєва

Все буде добре

Купили свинину, а вдома з’ясувалося, що це курка? На упаковці написано «ікра осетра», а насправді це ікра дешевих риб – тріски, щуки або мойви? Якщо з вами траплялися такі конфузи, то ви просто попалися на вудку маркетингових хитрощів! Саме маркетологи змушують вас щодня переплачувати десятки гривень і купувати не ті продукти, які ви збиралися. А розібратися в цьому допоможе кращий технолог країни Андрій Бабаєв!

Маскування одного товару під інший

Ви часто помічаєте в магазині продукти з написами «Шоколадочка», «Сметаночка», «Маслечко»? Саме такі пестливі суфікси повинні насторожити вас, перш за все! У цьому випадку відразу ж звертайте увагу на склад такої «сметани», адже там дрібними літерами буде написано, що це сметанний продукт. Він може бути виготовлений з рослинних масел і білків із застосуванням різного роду стабілізаторів, ароматизаторів і загусників.

smetanniy-produkt

Ще одна хитрість маркетологів – сосиски без сої! Більшість покупців думає, що цей продукт зі справжнього м’яса. На це і розраховують хитрі виробники. Насправді у складі написано, що ці сосиски з жирової емульсії, і м’яса там все одно немає. Вони зроблені з субпродуктів, м’яса птиці механічної обвалки, шкіри домашньої птиці, свинячих шкірок і крові.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Як обрати кефір? Лікнеп Костянтина Грубича.

 

Відсутність шкідливої ​​речовини

Наступна хитрість виробників – вказувати на упаковці про відсутність шкідливої ​​речовини, наприклад, без холестерину, без цукру і так далі. Такі товари коштують дорожче, але їх ціна абсолютно не виправдана. Запам’ятайте, що холестерин може міститися тільки в продуктах тваринного походження! І напис на рослинній олії «без холестерину» – це те ж, що і на пляшці з водою.

без холестерина

До речі, до того, як прийняли закон про обов’язкове маркування, позначення відсутності ГМО на таких товарах, як сіль, вода, тобто там, де немає рослинного і тваринного білка, – вважалося хитрощами виробників. Покупець думав, що товар із зазначенням «Без ГМО» краще, ніж товар без такої позначки. Але після того, як українське законодавство змусило виробників вказувати на всіх продуктах: товар з ГМО або БЕЗ ГМО, люди взагалі перестали на це звертати увагу, адже позначення «без ГМО» було скрізь.

Дорогий інгредієнт в назві

Остання найпопулярніша хитрість серед нових маркетингових ходів: виробник умисно великим шрифтом пише на упаковці більш дорогий інгредієнт з усього складу. А на зворотному боці в складі, який написаний дрібними буквами, дорогий інгредієнт виявляється на останньому місці.

ikra

З сьогоднішнього дня за допомогою порад нашого експерта будь хитрості виробника будуть з легкістю викриті вами! І запам’ятайте найголовніше правило – щоб не бути обдуреними, просто прочитайте склад продукту.