Як витрачати у супермаркеті на 40% менше грошей?

Все буде добре

Ви купуєте тільки найнеобхідніше, а рахунок у супермаркеті все одно шокує вас? Як заощадити гроші на продуктах харчування? Як скоротити чек майже вдвічі, не відмовляючи сім’ї у необхідному? Розповість психолог Тетяна Ларіна!

vlcsnap-2017-03-01-21h44m56s8

Існує ряд дуже типових помилок, які ми здійснюємо в супермаркеті підсвідомо. І ці помилки дійсно можуть практично подвоїти суму витрат. Але якщо проаналізувати свою поведінку в магазині, і врахувати ті хитрощі, до яких вдаються маркетологи, ситуацію можна виправити. Для цього для зйомок програми була обрана героїня, за процесом здійснення покупок якої стежила психолог.

ПОМИЛКА 1

Список продуктів подібного плану: м’ясо, хліб, молоко, сметана, порошок, яйця, картопля, вермішель, цибуля, морква, кефір, капуста, сосиски, сир, соняшникова олія, печиво, сир кисломолочний, зелень, фрукти, засіб для миття посуду, перець мелений чорний.

Список – це наша шпаргалка в магазині. Він повинен нам допомагати. А у нашій героїні він тільки збивав. Ви ж в школі коли вчилися, не писали в шпаргалках відповіді на квитки врозкид? За порядочку, щоб знайти. А наша героїня написала врозкид весь список продуктів – порошок, хліб, молоко, потім овочі, потім знову з молочного відділу кефір. У підсумку вона по магазину бігала туди-сюди, по три рази поверталася в один і той самий відділ!

vlcsnap-2017-03-01-21h46m11s252

Список повинен бути складений згруповано – товари однієї категорії в списку повинні знаходитися поруч один з одним (молоко і сметана; чай і цукерки), щоб не доводилося кілька разів проходити по одних і тих самих відділам і на шляху потрапляти в інші. В супермаркетах це і так передбачено, і товари першої необхідності зазвичай розташовані в глибині залу. Або далеко один від одного, саме для того, щоб покупець пройшов через усі відділи і заглянув в кожен, кинувши черговий товар у візок. А якщо ще й список складений врозкид, то ти вже точно в кожний непотрібний відділ потрапиш, та ще й кілька разів.

ПОМИЛКА 2

Список був складений занадто приблизно. М’ясо. Що значить «м’ясо»? Яке і скільки? У підсумку героїня розгубилася і набрала курячої грудки, індичатини, сало взяла. Добре, якщо це все знадобилося. А якщо ні?

vlcsnap-2017-03-01-21h47m05s251

ПОМИЛКА 3

Коли ходиш в супермаркет з дитиною або подругами, так, начебто, і веселіше. Але попутно купуєш багато незапланованих товарів. Крім того, це подовжує час перебування в магазині.

ПОМИЛКА 4, 5

За статистикою, 68% жінок витрачають в супермаркеті більше півгодини, як і наша героїня. Але існує правило 25-ти хвилин: покупки, зроблені після 25 хвилини, вважаються більш імпульсивними і менш обдуманими. Якраз на останніх хвилинах наша героїня і придбала коробки з готовими салатами і незаплановану ковбасу, яку взяла замість сосисок.

vlcsnap-2017-03-01-21h53m34s107

Зверніть увагу, що в супермаркетах зазвичай грає спокійна музика і немає денного світла – це для того, щоб покупець втратив орієнтацію у часі і не відчував, що за вікном вже може темніти. Тому обмежуємо час перебування в супермаркеті 25 хвилинами. Ставимо на телефоні будильник на 13-ій хвилині (нагадування про те, що половина часу вийшла) і на 20-ій – час рухатися на касу (з урахуванням п’ятихвилинної черги на касі).

ПОМИЛКА 6

Наступна помилка – обходити торговельний зал справа наліво.

Вхід до зали найчастіше розташований праворуч від кас тому справа наліво і обходимо. Це хитрість маркетологів! Коли людина рухається справа наліво, вона підсвідомо бере більше товарів правою рукою. З цієї ж причини праворуч завжди розташовані дорожчі товари. Тому варто обходити торговельний зал в протилежному напрямку.

Обходити зал зліва направо не так зручно, але це і працює – менше хапаєш не потрібного. Тому кошик краще носити в правій руці, щоб лівою брати товар.

ПОМИЛКА 7

Участь в акціях і дегустаціях. У більшості випадків, якщо пробник товару був узятий до рук, товар буде куплений, навіть якщо це не планувалося заздалегідь. З цієї ж причини не беріть в руки розглядати товари, які не внесені в список. Занадто великий ризик не повернути їх на полицю.

ПОМИЛКА 8, 9

Купівля нарізного хліба. Він на півтори гривні в середньому дорожчий за не нарізаний. Також героїня, коли купувала сир, теж взяла нарізаний і в упаковці. А за упаковку теж доводиться платити! Не упакованого і не нарізаного за ті ж гроші можна взяти більше за вагою.

ПОМИЛКА 10

Потім наша героїня купувала яйця, купила не найдорожчі і не найдешевші, вирішивши, що найдешевші – неякісні.

Не завжди цей поширений стереотип спрацьовує! Справа в тому, що багато торгових мереж пропонують товари під своїми марками, які зазвичай коштують дешевше аналогів. За якістю вони такі самі, як аналоги, а іноді й кращі. Причина проста: виробники таких товарів – партнери торгової мережі супермаркетів. Вони співпрацюють з супермаркетами за тендером, і спочатку формують товар за заданими критеріями, таким чином економлячи на дистрибуції, просуванні, реклами, а також упаковці. «Свою» марку просто виділити: товари коштують дешевше на 10-15%, а то і 20%. І представлені практично у всіх відділах магазину (в «Сільпо» – «Премія», в «Біллі» – «Clever», в «АТБ» – «Розумний вибір», «Своя лінія»). Дивіться склад на етикетці: він аналогічний складу більш дорогих, брендових продуктів. Така ситуація і склалася у нашій героїні з яйцями. Вона взяла за 29 грн., хоча сміливо могла взяти яйця власної марки магазину. І витратила б менше.

ПОМИЛКА 11

Купівля митих і фасованих овочів. До слова, миті овочі не тільки коштують дорожче, але і зберігаються гірше. Вже краще вдома помити. І, до речі, картоплі взяла на 1 кг більше, ніж планувала, бо простіше взяти 5 кг в сітці, ніж зважувати 4 кг.

ПОМИЛКА 12

Ігнорувати нові недорогі марки продуктів.

Тут знову спрацював стереотип. І героїня взяла сир і кефір дорожче, але більш ходової, відомої марки. Молочну продукцію нового виробника придбати не зважилася, хоча це було б дешевше в сумі товарів мінімум на 5-6 грн. Я б все-таки порадила нашим глядачкам експериментувати з новими марками. Наприклад, нова ковбаса. Потрібно, щоб люди полюбили її і брали постійно. Виводячи торгову марку на ринок, виробник постарається зробити її якомога більш привабливою за ціною. У цей час рецептура та ДСТУ дотримуються скрупульозно. А вже потім, через деякий час, фірма може почати економити на м’ясі, додаючи більше жиру і використовуючи смакові добавки.

ПОМИЛКА 13

До акцій потрібно ставитися дуже обережно! І обов’язково дивитися на термін придатності акційного товару. Часто пропонують акції 3 за ціною 4, щоб ми взяли більше. Людина бере з думкою «на потім», але «потім» не настає, тому що до того моменту товар виявляється вже простроченим.

vlcsnap-2017-03-01-21h50m40s127

ПОМИЛКА 14, 15

До товарів, розташованим на торцях стелажів, ставитися потрібно дуже обережно! Часто саме сюди виставляють неходові позиції, щоб вони були помітнішими, і їх простіше було збути. А неходовими такі позиції бувають саме через ціни. У випадку з соняшниковою олією: якби наша героїня відразу знала, то взяла б олію власної торгової марки магазину за 30 грн., А не з торця за 37.

Каса магазину це взагалі коронний виверт. Поки покупець стоїть в черзі, йому обов’язково захочеться схопити що-небудь з каси. Адже не було в списку ані шоколадних батончиків, ані жувальної гумки. І тим не менше, наша героїня витратила ще 21 грн. на батончики і 11 грн. на жуйку. Разом плюс 33 грн. на касі. Ось така дрібниця!

Усього на озвучених помилках ми нарахували більше 320 грн! Тобто 40% від запланованих 800 грн! Якщо при поході в магазин бути уважнішими і оперативнішими, багатьох витрат вдасться уникнути!

ВІТАННЯ!
Будь ласка, допоможіть нам покращити СТБ -
поставте 2 чесних галочки:

1.

2. Мені

Будь-ласка, заповніть всі поля